Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

13 Februari 2012 | Peru, Lima

Lima
Vrijdag gelukkig goed aangekomen. Het begon al spannend, de vriendelijke mevrouw bij de baggage incheck begon met de uitleg waarom er een rood label aan mijn backpack kwam te hangen. De vlucht was overboekt en het was nog niet zeker of ik mee kon. Omdat ik geen online incheck kon doen had ik nog geen stoel toegewezen gekregen en pas aan de gate zou een medewerker kijken of ik mee kon. Mijn bagage kwam in de wacht tot het zeker was..

Ik ben maar meteen naar de gate gegaan en zo gauw het mogelijk was, vooraan in de rij gaan staan. Ik weet niet of het een verschil maakte maar ik was blij dat ik als eerste te horen kreeg dat ik mee kon! Wat een opluchting!

De vlucht duurde lang. 13 uur langs een chinese man, die niks anders deed als slapen en als ik eruit wou elke keer opschrok van mijn tikje op zijn schouders want reageren op geluid deed hij niet. Zelfs als ik sorry, pardon, sir, senor zei, knikte hij alleen maar verontschuldigend toe, de hele vlucht heeft hij geen woord gezegd. Aan de andere kant zat een Peruaanse vrouw die in Spanje werkte. In het gebrekkig Engels van haar en het gebrekkig Spaans van mij hebben we toch het een en ander aan elkaar duidelijk kunnen maken en werd het toch een beetje gezellig! Ze ging haar fammilie in Lima bezoeken. Het was wel fijn om een beetje aanspraak te hebben of je in ieder geval niet alleen te voelen. Op de luchthaven hebben we elkaar gedag gezegd.

Met een taxi ben ik naar Sonja gegaan. Zij woont met haar Peruaanse man in Lima en via mijn begeleider van school ben ik in contact gekomen met haar. Ze heeft 2 grote witte konijnen op het balkon, bijna net zo groot als Hubbes was. Ze liggen daar voor de deur, waakhond te spelen :)

Er was toevallig ook een Frans stel aangekomen de dag ervoor. Zij zijn een rondreis aan het maken door Zuid-Amerika en kende Sonja en Elio van hun vakantie. Helaas voor mij hadden zij al de logeer kamer ingenomen. Maar met een beetje improvisatie kon ik in de hoek van de kamer op een stro matras slapen, wat overigens best goed sliep.

De eerste dagen voelde ik me niet zo lekker. In Nederland was ik al verkouden aan het worden en het vliegtuig had het alleen maar erger gemaakt. Het was dus erg gezellig bij Sonja maar ik kon de eerste dagen er nog niet echt van genieten. Mijn hoofd zat helemaal vol en ik bleef maar snotteren en flinke hoofdpijn houden. Ik denk dat ik in 2 dagen, 5 pakjes tissues heb opgebruikt..

Zondag gingen ze met z’n allen wandelen in de bergen. Ik wou het niet missen dus ben toch maar mee gegaan. Gelukkig deed de berglucht me erg goed! Het was ook ontzettend mooi! Na een reis van 3,5 uur in meerdere busjes waren we eindelijk Lima uit en in de bergen. Onderweg kon je het steeds groener zien worden. Lima ligt midden in een woestijn, dus omringt door zanderige bergen. Er valt hier 1 mm regen in een jaar. Heel appart om de eerste bergen zo kaal te zien. Maar hoe hoger je gaat hoe groener het wordt.

De wandeling was erg zwaar. Ik ben het nog niet gewend op 2000 m hoogte maar toch hebben we 5 km gelopen naar een mooie waterval. Zie de foto’s!

Vandaag (maandag) ben ik aangekomen op de taalschool en heb mijn kamer in het schoolhuis toegewezen gekregen. Het is erg mooi en ruim. Ik had me ingeschreven voor een dubbele kamer maar omdat het zo rustig is zit ik er alleen.

Ik voel me al veel beter nu. De meeste verkoudheid is over maar ik ben nog wel veel aan het hoesten. Iedereen kijkt elke keer weer verschrikt naar mij. In de bus naar de bergen merkte ook iedereen dat ik niet lekker was. Een Peruaanse man naast mij was erg bezorgt om mij en gaf een potje met zalf erin. Ik moest het van hem ‘s nachts op smeren en zou goed voor men keel zijn. Hij stond erop dat ik het potje mee nam! Dus heb ik het maar opgesmeert voor het slapen gaan. Het ruikt erg lekker en het volgens mij werkt het ook echt goed!
Dadelijk maar weer eens opsmeren en morgen optijd op om naar school te gaan!
Welterusten!

  • 14 Februari 2012 - 13:01

    Babeth:

    Wauw klinkt allemaal super gaaf, behalve de verkoudheid dan:S. En de foto's zien er ook heel avontuurlijk uit :D.
    xxxbabs

  • 14 Februari 2012 - 19:49

    Pa:

    Leuk verslag en heel mooie foto's! Dat willen we zien! We zeggen de carnaval af en komen dit weekend lekker wandelen... ;-) lijkt me wel wat daar in de Andes.
    En werkt de zalf goed? Weet je al wat het voor een wondermiddeltje is? Houdt een beetje over voor ons?!
    Groetjes en veel plezier!

  • 14 Februari 2012 - 20:02

    Marcel Van Brakel:

    Hoi Niene,
    goed verslag en mooie foto's. Als ik het zo bekijk lijkt het me wel een leuke vakantiebestemming voor de 2e cornetten. Suc7 verder!

  • 15 Februari 2012 - 15:45

    HenkJeannetteBram:

    Hoi Niene, kun je wel zo'n lekker verslag schrijven, maar we hopen toch dat je de carnaval stiekem een beetje gaat missen. Dat zullen we jou in ieder geval wél doen.
    Geniet er nog van daar in dat zonnetje. Beter dan die regen van hier.
    Groetjes en tot het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Peru

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

Het einde in zicht..

30 Maart 2012

Semana Santa

08 Maart 2012

Update!

02 Maart 2012

Stage poging nr 3

27 Februari 2012

Ayacucho
Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 21707

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: