Update! - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

08 Maart 2012 | Peru, Ayacucho

Weer een keer een update! Iedereen zal wel denken wat doet ze daar allemaal..
Eigenlijk komt het erop neer dat ik heb zitten wachten op een NGO waarmee ik ga samen werken.. Beetje Peruaanse stijl: zeggen dat je komt maar het niet doen. Dus drie dagen verder en in het eind van de middag eindelijk een gesprek! En nog belangrijker, een zeer goed gesprek!

Een kleine samenvatting van wat ik ga doen:
Op dit moment zit ik bij ZEE een onderdeel van de regionale overheid. De bedoeling is dat ik met een NGO en met de overheid ga werken. Hoe dat gaat lopen vraag ik me af.. Want het zit niet altijd lekker tussen de NGO en de overheid. Ik ga dus een soort contract opstellen waarin duidelijk staat wat ik hier kom doen en dat ik informatie krijg en die mag gebruiken voor mijn thesis.
De NGO neemt mij mee het veld in naar het gebied van onderzoek. Volgende week ga ik naar een klein dorpje in de bergen op zo'n 3860 m hoogte. Daar blijf ik totdat ik de hele omgeving heb gezien en alle wateropvang meren heb bezocht.
Dat word dus dikke kleren, handschoenen en een goede regenjas aanschaffen! Gelukkig vriest het er niet maar 's nachts daalt het naar ong 3 graden.

Als ik weer terug ben in Ayacucho gaan we proberen een begin te maken voor een hydrologische balans van het gebied. Ook met remote sensing beelden gaan we wat dingen berekenen. Dat wou ik erg graag doen dus ik ben blij dat ze er hier enthousiast over zijn en zelf graag ook met remote sensing werken. Alhoewel ze nog niet erg ver zijn met hun kennis hierin.

Natuurlijk heb ik niet alleen maar zitten wachten. Ik ben ook begonnen met Spaanse lessen hier. Ik heb een leraar gevonden en een aantal uur in de week krijg ik les.
Verder ben ik in het weekend heerlijk wezen wandelen in de bergen rond Ayacucho. Zie de foto's!
Ik heb een kinderfeestje mee gemaakt, want de kleinste van de familie werd 1 jaar!
Zondag ben ik naar een klein dorpsfeest geweest waar ik heerlijk lokaal eten heb gegeten. Zie de foto's. Ze koken in een grote hoop onder de grond. Daar wordt het vlees, mais, aardappelen, bonen ect in gestopt met hete stenen en dat blijft zo een paar uur garen. Hoewel ik geen grote vlees eter ben was dat toch echt heerlijk!

Ook heb ik wat contacten opgedaan met andere buitenlanders hier in Ayacucho. Erg fijn om een keer Nederlands of Engels te praten!

Al bij al vermaak ik me dus prima! Mijn dagen en avonden beginnen langzamerhand steeds voller te raken!
Nog niks vervelends voor gedaan dus ik hoop dat dat zich zo voortzet!
Groetjes Niene

  • 08 Maart 2012 - 18:10

    Frans En Anja:

    Gelukkig meid! Kun je eindelijk vooruit! :) Da's mooi.
    Veel succes met die NGO, want dat contract zal nog niet meevallen... Maar als ze een beetje van je onder de indruk raken, komt ook dat vast wel goed! Veel succes in de bergen en kijk goed uit waar je loopt... ;)
    Groetjes,
    pa en ma

  • 09 Maart 2012 - 10:26

    Stijn:

    gezellig zo'n dorpsfeestje met vlees uit de grond, is weer eens wat anders dan de jaarlijkse muziekfeesten in Brabant met frikandelen uit de vetpan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ayacucho

Peru

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

Het einde in zicht..

30 Maart 2012

Semana Santa

08 Maart 2012

Update!

02 Maart 2012

Stage poging nr 3

27 Februari 2012

Ayacucho
Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 21703

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: