Semana Santa - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

30 Maart 2012 | Peru, Ayacucho

Alweer een behoorlijk tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Er is dan ook ontzettend veel gebeurd en als ik het allemaal zou opschrijven zou het een vreselijk lang verhaal worden.

Daarom geef ik even een kleine beknopte samenvatting:

Twee weken terug, ben ik weer een weekje de bergen in geweest met ABA. Een organisatie die met en voor de boeren in de bergen werkt. Het was erg interessant en heel bijzonder om mee te maken. Leven zonder stroom of gas. Dus koken op het vuur, naar bed als het donker is en opstaan als het licht wordt.

Daarna ben ik nog een weekendje op stap geweest met Willemijn, een Nederlandse meid die ik hier heb leren kennen. Het was erg gezellig. Zie de foto's voor een kleine indruk. We zijn naar twee dorpjes buiten Ayacucho geweest waar nog wat oude Inca ruïnes te vinden zijn. Erg mooi!

Verder ben ik lekker aan de slag op het kantoor. Ben nog een aantal keren wezen wandelen en nog volop bezig met Spaans leren.

Gisteren is hier de Semana Santa begonnen. De week van Pasen. Dat wordt hier enorm uitgebreid gevierd en ook voor mijn gast familie is dit een erg bijzonder feest.
De hele stad wordt opgeruimd, de zebrapaden opnieuw geschilderd, de parken onderhouden en reclame borden opgehangen. Langzamerhand stroomt het kleine stadje vol met toeristen uit Peru.

Gisteren al goed van start gegaan met een kerk dienst, heerlijke puch (typisch Ayacuchaans, geen idee waar het van gemaakt is..), dansen, muziek en vuurwerk.
Al voelde ik me niet helemaal veilig tijdens het vuurwerk het was toch wel genieten van dit bizarre gebeuren. Op gammele gebouwde torens werd het vuurwerk afgestoken. Ook veel te lage vuurpijlen en weg vliegende delen waren normaal. Een keer gerent voor mijn tere huid toen er een groot stuk van de toren recht op ons af kwam vliegen.. In Nederland zou zoiets dus echt nooit mogen..

Als je de foto's ziet dan lijkt het behoorlijk kitscherig te zijn en dan is dit nog maar het begin. Volgende week zijn er processies en worden er enorme en rijk versierde beelden van Jezus en Maria rond de stad gedragen.
Naar mijn idee een beetje bizar maar de voor de mensen hier betekent het erg veel.
Vanavond weer genieten van het feest en volgende week nog meer!

Groetjes Niene

  • 01 April 2012 - 20:00

    Jp. Veld. :

    hoi niene ik lees in het mooie bericht van jou dat je het daar heel goed naar je zin hebt. het word voor jou een hele mooie paasweek met veel biezondere belefenissen .geniet van de tijd dat je daar bent. hier is het koud geworden niet egt paasweer .nieuws.heb geen . dus wenns ik jou het allerbeste tot de volgende nieuws brief. hartelijke groeten van opa en oma.

  • 03 April 2012 - 17:18

    Stijn:

    Zo ne vuurbal jonge! ;) leuk verhaal Niene!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ayacucho

Peru

Recente Reisverslagen:

22 April 2012

Het einde in zicht..

30 Maart 2012

Semana Santa

08 Maart 2012

Update!

02 Maart 2012

Stage poging nr 3

27 Februari 2012

Ayacucho
Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 21706

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: