Il fait trés chaud! - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Il fait trés chaud! - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Il fait trés chaud!

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

07 Juli 2010 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Omdat ik dat nog niet gedaan heb komt hier een korte beschrijving van waar ik woon. We hadden het er gistere over dat het totaal ander is als je verwacht. Mijn kamer is vrij klein en simpel netzoals de rest. Het is een appartement midden in het centrum van Aix en op de derde verdieping. De tuin en de gang stinken naar katten die er overal onverzorgd rondlopen. De mensen waarbij we logeren zijn niet echt rijk. Hij is Frans en zij is Chinees. Hun kinderen worden ook tweetalig opgevoed want ik kan het niet altijd volgen wat ze allemaal naar de kinderen roept.
Dan is ook niet alles even schoon.. De keuken is viezer denk ik dan een gemiddeld studentenhuis. Netzoals het mini badkamertje wat we samen gebruiken. Het ruikt er vochtig en beschimmelt. Gelukkig kan ze wel heel goed eten koken en krijgen we voldoende te eten. Ze zijn aardig en behulpzaam maar het is gewoon niet hoe je het gewend bent. Bij ons is alles altijd perfect schoon en heel. En hier kijken ze er niet zo nauw naar. Ik vind het niet echt erg, eigenlijk best apart om dat ook een keer mee te maken.
Er is mij verteld dat het volgende week 40 graden wordt.. Ik heb geen airco op mijn kamer dus ik ben benieuwd of ik dat ga overleven. 's nachts koelt het gelukkig wel een beetje af.

Vandaag zijn we wezen kijken hoe ze 'les Calissons' maken. Dat zijn de ovale snoepjes op de foto. Het zijn traditionele snoepjes van Aix. Ze worden gemaakt van fruit dat een paar maanden in het suiker heeft gestaan.
Ook start vandaag de massale uitverkoop hier in Aix. Tout les magasine presentent les soldes! Dus ik denk dat we nog eens een keertje moeten gaan shoppen. ;)
Vanavond gaan we weer voetbal kijken en daarna uit. We kwamen gisteren een leuk cafe tegen waar heel veel lokale jongeren rondhangen. En omdat alle meiden in ons groepje vrijgezel zijn vonden we het wel nodig om ons Frans een beetje te oefenen in de praktijk.
Bon soir!

  • 07 Juli 2010 - 16:18

    Babeth:

    hee niene!
    Echt leuk om te lezen joh! Ik ben blij te lezen dat je ondanks de omstandigheden nog niet je gevoel voor humour kwijt bent, haha. En nu al meiden hebt gevonden om mee op jongensjacht te gaan;). Nou ik zal zaterdag ook maar eens aan de slag gaan en france:P haha. Het klinkt nu al als een hele ervaring! Veel liefs xxxx

  • 07 Juli 2010 - 17:02

    FraPa:

    Ho Niene, niet te gek maken, he?! Maar ik vind je verslagje wel heel leuk om te lezen. Leer je nu ook al Chinees?
    Veel plezier, en kijk uit voor die Fransen!
    xxx, je pa

  • 07 Juli 2010 - 20:08

    Linda Janssen:

    Heeey Niene,

    Hoe is het? Lang niet meer gesproken!
    Ik las via je hyves dat je nu in Frankrijk zit voor een taalcursus. Wat gaaf zeg! Ik had nooit voorspeld dat jij nog een taalcursus Frans zou gaan doen. Je moet maar durven, naar een gastgezin gaan en ze nog bijna niet verstaan. En dan ook nog minder luxe dan thuis. Lukt het al om het (snelle) Franse gebrabbel te verstaan? En om te spreken?

    Ik wens je nog een erg fijne vakantie toe met joli garcons et beaucoup de soleil (of zoiets hahaha). Tot snel!
    Xxx Linda

  • 09 Juli 2010 - 12:04

    Eric:

    Hee Niene!

    Vet, zo'n avontuur...en gaat denk inderdaad wel lekker snel...aangezien je weinig andere keuze hebt dan Frans te leren :) en lekker eten. Veel plezier nog daar en doe maar leuke verhaaltjes typen, dan krijg ik tenminste nog beetje vakantiegevoel tijdens m'n afstuderen :P

    Groete!

  • 10 Juli 2010 - 17:33

    Anja:

    Hoi Nien
    We horen de laatste dagen weinig van je!
    Heb je het zo druk?
    Wij gaan zo met 36 graden concert geven!!!
    Groetjessssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 21678

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: