Eerste schooldag - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

06 Juli 2010 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Gisteren en vandaag mij eerste lessen gehad. Het is allemaal nog vrij makkelijk want het meeste frans ken ik al of hoef ik me alleen nog maar te herinneren van de middelbare school. Op het begin moesten we een test maken om te kijken hoe goed je al was. Ik ben bang dat ze mij in de beginners klas hebben geplaats maar zo gauw het me te makkelijk wordt en ik weet hoe ik het in het frans moet vragen ga ik voor overplaatsing vragen. Ik kan al veel beter frans praten en verstaan als de eerste dag. Het verbaast me dat het zo snel gaat.
Ik heb al een hoop mensen leren kennen. We hebben een klein groepje met meiden waarmee we al afgesproken hebben om vanavond voetbal te gaan kijken en vrijdag naar het strand te gaan. Ik dacht eerder alleen te zijn bij het gezin maar er is toch nog een meisje bijgekomen. Ze heet Phillipa (als ik het goed schrijf). Ze komt uit Zweden netzoals een heleboel andere mensen hier. Er zijn maar weinig nederlanders. Maar 1 meisje van 18 en een wat oudere vrouw.
Ik heb ook al een kleine excursie gehad door Aix en vandaag les over de tradities van de Provence. De cultuurgroep bestaat vooral uit oudere mensen zoals ik al verwacht had maar dat is niet zo erg. Het is best lastig om de gids te volgen in het Frans maar de grote lijnen van het verhaal haal ik er meestal wel uit.

Voor de rest is het lekker warm hier en schijnt de zon de hele tijd. Het is goed vol te houden in de lokalen met airco.

Vanavond voetbal kijken en gezellig uit!
Groetjes Niene

  • 06 Juli 2010 - 14:51

    Frapa:

    Hoi Nien! Keileuk zo'n verslag. Het verbaast me niets dat je het zo snel oppakt. Ik heb dat vaker gehoord. Veel plezier!
    En ik hoor graag meer van je.
    Groetjes,

  • 07 Juli 2010 - 12:28

    Anja:

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat!
    Geniet er van en ik verwacht snel nog meer berichtjes te lezen.
    Jappa!

    Groetjes Anja

  • 07 Juli 2010 - 15:17

    Remco:

    Begint het jappa-gebeuren hier nu ook al? *rent weg*

  • 07 Juli 2010 - 15:21

    Dimphy:

    Leuk om te lezen hoe het je afgaat. Maar vooral ook veel genieten, bruin worden, borrels drinken en frans leren praten.

    Veel plezier.

    Groetjes Dimphy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21678

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: