Aix-en-Provence - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu Aix-en-Provence - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Niene Boeijen - WaarBenJij.nu

Aix-en-Provence

Door: Niene

Blijf op de hoogte en volg Niene

04 Juli 2010 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Vandaag ben ik aangekomen in Frankrijk! Het is lekker warm en na een tijdje zoeken heb ik eindelijk men gastgezin kunnen vinden. Nu ben ik op een heel vreemd toetsen bord opnieuw aan het leren typen. Ze bood mij aardig een laptop aan en omdat ik me nog een uurtje moet vermaken voor het eten ben ik maar gaan typen.(terwijl er twee kleine jongetjes met geweren men kamer in rennen en onverstaanbaar tegen mij komen brabbelen) Het appartement is knus en klein en ligt in een afgelegen straatje in het centrum. De douche en toilet zijn op een vierkante meter gepropt en de vlees klompen hangen voor het raam te drogen. (Nu komen er vier kleine jongetjes om mij giebelen) Ze zijn hier heel vriendelijk, voor zover ik ze kan verstaan want Engels praten zit er helaas niet in.. Ik denk niet dat er nog een logee komt want de andere kamer voor verhuur wordt momenteel gebruikt als speelkamer ( weer komen ze even kijken maar worden boos terug geroepen door hun moeders) Morgen beginnen mijn lessen Frans al.Om half 9 wordt ik verwacht op school. Klinkt toch nog een beetje raar; op vakantie gaan en school.
Ik heb er wel zin in, ik voel me nu nog hopeloos dom omdat ik nog geen fatsoenlijk gesprek kan voeren met men gastouders en de kinderen. Maar hopelijk komt dat snel na wat lessen. Ik denk dat ik nu maar eens ga proberen om met de kinderen te communiceren die nog steeds nieuwschierig mijn kamer af en toe in hollen en iedereen neerschieten met hun geweren.

Au revoir! Niene

Voor de mensen die niet precies weten wat ik doe: Ik zit voor twee weken in Frankrijk om een talencursus frans te volgen. Ik slaap in een gastgezin en eet met hun mee. Dit is de eerste keer dat ik alleen op reis ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niene

Actief sinds 26 Juni 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 21677

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 04 Mei 2012

Peru

04 Oktober 2010 - 17 Oktober 2010

Tunex

04 Juli 2010 - 18 Juli 2010

Aix-en-Provence

Landen bezocht: